דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גמילה מסמים ומהימורים הדרך היעילה 

מאת    [ 17/07/2012 ]

מילים במאמר: 380   [ נצפה 2106 פעמים ]

גמילה מסמים ומהימורים הדרך היעילה

התרבות המודרנית הביאה עימה לא מעט תופעות חברתיות כאלה ואחרות הבאות לידי ביטוי בתחומי החיים השונים ומשפיעות על כל שכבות החברה, בין לטוב או לרע. אחת התופעות החברתיות שפשו בכל העולם ומעוררות בקרב דור הבוגרים בלבול ותמיהה, מבוכה ואי ידיעה, הינה התפשטות השימוש בסמים שונים, קלים וכבדים כאחת, בסיטואציות חברתיות כאלה ואחרות. בין שבמסיבות ובין אם על חוף הים, בין אם בטיולים או אפילו בישיבה בבית, הסמים הם נגע שלא קל לעקרו, ויעידו על כך לא מעט ההורים.

אם לא די בכך, תופעות התמכרויות אחרות להרגלים פוגעניים כאלה ואחרים מקבלים לגיטימציה מלאה, בין אם באופן רשמי ובין שלאו. בין ההרגלים הקלוקלים הפושים כיום בחברה ומדבקים בין כל שכבות האוכלוסייה, קיימות בעיות כגון התמכרות להימורים או לקניות, יחסים בין אישיים לא בריאים או התמכרויות לאלכוהול, וכיוצא באלה. הטיפול של גמילה מסמים כולל בתוכו אלמנטים רבים היעילים לסוגים שונים של התמכרויות.

למעשה, תהליכי גמילה מהימורים או מסמים כוללים בתוכם התייחסות לכל ההיבטים השונים של ההתמכרות, החל מהיבטים תפקודיים יומיומיים וכלה בהתייחסות לפן החברתי. הסוגים השונים של טיפולי גמילה מסמים קשים ליישום ולו בשל העובדה שבמרבית המקרים, המכור יסרב להודות בקיומה של בעיה כלשהי.

מסך ההתכחשות לצורך בטיפול גמילה מסמים או מהימורים הוא כה עבה, עד כי לעיתים נדרשות שנים רבות, החל מרגע העלאת הבעיה למודעות ועד לתחילתו של טיפול גמילה מהימורים ממשי ויעיל. כיום ישנן מסגרות שונות המציעות טיפולי גמילה מסמים באמצעים שונים, כאשר היעילה ביותר מתגלה בהענקת מסגרת טיפולית מקיפה בקהילה טיפולית הולמת.

ההיבטים השונים המקבלים התייחסות מעמיקה בסוגים השונים של טיפולי גמילה מסמים במוסדות אלה מעניקים כיסוי מלא לביטוייה השונים של מחלת ההתמכרות. המסגרות המעניקות טיפולי גמילה מהימורים או מסמים בהיקפים כוללים אלה מתייחסות הן לפן התפקודי של המטופל על צרכיו השונים תוך הענקת מסגרת של עבודה או לימודים, בהתאם לצורך. כמו כן, סדרת טיפולים אישיים מעניקה למטופל את המענה לצורך בפיתוח אישיות שהייתה לא יציבה עד כה.

המסגרות השונות המציעות טיפולי גמילה מסמים מייחסות חשיבות עיקרית לדינאמיקה הקבוצתית שבטיפול,  שכן ההתמכרות לסמים מתאפיינת בעיקרה בנטייה חזקה להתבודדות. האדם המכור אמנם, אינו מודע להשפעות השונות של ההתמכרות הפעילה במרוץ הזמן, ובדרך כלל אינו ערני לתהליך ההתדרדרות. השיבה לאורח חיים תקין ומנוהל כהלכה כרוכה בתהליך עמוק ויסודי של גמילה מסמים באמצעות כלים טיפוליים שונים.

כותב מומחה בנושאי גמילה מסמים, אלכוהול והימורים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב